سه شنبه, 26 ارديبهشت, 1396 تا پنجشنبه, 28 ارديبهشت, 1396

پنجمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی

محل برگزاری: 
مرکز همایش‌های بین المللی هتل المپیک

سندروم متابولیک عارضه‌­ای مهم و جدی است که امروزه به دنبال تغییر نوع زندگی پر تحرک به زندگی ماشینی و کم تحرک و همچنین تغذیه نامناسب ایجاد شده است افراد بسیاری در جامعه به این عارضه دچار بوده در حالیکه از ابتلا به آن بی­‌خبرند. سندروم متابولیک مجموعه‌­ای از اختلالات در متابولیسم با سوخت و ساز بدن است که احتمال بروز بسیاری از بیماری­‌ها از جمله بیماری­های قلبی و عروقی، دیابت و پرفشاری خون را افزایش داده و مرگ و میر ناشی از این بیماری­‌ها را در شخص مبتلا افزایش می­دهد درحال حاضر شیوع چاقی و به دنبال آن سندروم متابولیک در دنیا رو به افزایش است و از هر چهار نفر یک نفر به این مشکل مبتلا است. میزان شیوع سندروم متابولیک در ایران یکی از بالاترین‌ها در دنیا است و یافته­‌های پژوهش­ها حکایت از افزایش این پدیده دارد. احتمال بروز سکته قلبی و یا سکته مغزی در افراد مبتلا به سندروم متابولیک سه برابر و احتمال بروز دیابت پنج برابر دیگر افراد جامعه است.

از این رو دبیرخانه دائمی همایش، در پی استقبال بی­‌نظیر علاقمندان، متخصصان، جامعه‌­ی علمی از چهار دوره، در نظر دارد پنجمین همایش مکمل­‌های غذایی و رژیمی را با نگاه ویژه به کاربرد مکمل­های غذایی  و رژیمی در بیماری­های ناشی از سندروم متابولیک، با حمایت و همکاری سندیکای تولیدکنندگان مکمل­‌هایی رژیمی غذایی ایران، اتحادیه‌­ی واردکنندگان مکمل­‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی و سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران برگزار نماید.

از طرفی با توجه به اهمیت معرفی مکمل­های ورزشی سالم و ترویج مصرف منطقی آن­ها در جامعه ورزشی، پرداختن به موضوع مکمل­‌های ورزشی یکی دیگر از دغدغه­های اصلی دست­‌اندرکاران همایش می­باشد که امسال با شکل­‌گیری سمپوزیوم یک روزه سلامت مکمل­‌های ورزشی همزمان با پنجمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی برگزار خواهد شد.