تاثیر دو مکمل بر کاهش خطر زوال عقل

پزشکان دریافتند امگا۳ در بهبود تاثیر ویتامین ب بر کاهش تحلیل رفتن مغز نقش دارد.
به گزارش ایسنا در حالی که بررسی‌های پیشین پزشکان حاکی از آن است که مکمل‌های ویتامین B‌ می‌توانند به کاهش میزان تحلیل رفتن قدرت ذهنی در افراد مسن کمک کند یک تیم تخصصی بین المللی دریافتند که وجود سطح بالاتری از اسید های چرب امگا۳ در بدن تاثیرات مفید ویتامین B را تقویت می‌کند.
این تیم تخصصی به مطالعه روی بیش از ۲۵۰ فرد مبتلا به نارسایی‌های خفیف شناختی در آکسفورد پرداختند. «نارسایی خفیف شناختی» زمانی اتفاق می‌افتد که عملکرد مغز پایین‌تر از حد طبیعی است اما نمی‌تواند در عملکرد روزانه فرد تاثیر چشمگیری به همراه داشته باشد.
همچنین در حالی که این عارضه همچون زوال عقل جدی نیست ولی می‌تواند در صورت عدم درمان به زوال عقل تبدیل شود.
دکتر «سلِست دی جاگر» در این باره گفت: پیش از این در بررسی‌های خود دریافته بودیم ویتامین B می‌تواند در کاهش یا پیشگیری از تحلیل رفتن مغز و حافظه در افراد مبتلا به نارسایی خفیف شناختی موثر باشد. این تیم ابتدا به این نکته پی بردند که بین سطح امگا۳ و میزان تحلیل رفتن مغز ارتباط وجود دارد و ما به دنبال پاسخ به این پرسش بودیم که آیا امگا۳ و ویتامین B می‌تواند برای پیشگری از زوال شناختی با هم در تعامل باشند.
در شروع این مطالعه قدرت شناختی افراد شرکت کننده با انجام یک سری تست‌ها ارزیابی شد. همچنین سطح اسیدهای چرب امگا۳ این افراد از طریق تست خون مورد بررسی قرار گرفت. سپس آنان به دو گروه تقسیم شدند تا تاثیر مصرف مکمل و ویتامین B یا دارونما روی آنها در مدت دو سال مشخص شود.
به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، در این ارزیابی مشاهده شد در افرادی که سطح امگا۳ آنان پایین بوده مصرف مکمل B بدون تاثیر بوده یا اثر ناچیزی داشته است. اما در گروهی که سطح اسید چرب امگا۳ بالا بود،‌ مکمل‌های ویتامین B در پیشگیری از زوال قدرت شناختی نقش بیشتری داشته است.
 
 

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه جدید